نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری نارضایتی ترابی از پستش در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد
سرخط خبرها

«طاهرخانی» و «خواجوی» در شرایط پایدار

  • کد خبر: ۲۰۲۲۴۴
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
«طاهرخانی» و «خواجوی» در شرایط پایدار
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره وضعیت دو بازیکن ملّی‌پوش خاتون توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید سیدالحسینی درباره آخرین وضعیت جسمانی دو فوتبالیست ملّی‌پوش تیم خاتون بم کرمان که در یک سانحه رانندگی مصدوم شده‌اند، گفت: حال آنان رو به بهبودی است. وضعیت بهناز طاهرخانی نسبت به روزی که سانحه تصادف رخ داد و مغزش آسیب نسبتاً جدی دید شرایط بهتری دارد و هوشیاری او بیشتر شده است.

وی در ادامه افزود: بهناز طاهرخانی در ابتدای ورود به بیمارستان خون‌ریزی مغزی داشت. دو سی‌تی‌اسکن از وی گرفته شده بود که وضعیت وی امروز بعد از گرفتن سی تی اسکن کنترل نسبت به روز اول مراجعه به سمت بهترشدن رفته است. میزان خون‌ریزی وی در حال کم‌شدن و جذب خون در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین میزان هوشیاری برای یک فرد عدد ۱۵ است، عنوان کرد: زمانی که هوشیاری فرد از ۱۲ بالاتر باشد یعنی شرایط خوبی دارد و هوشیاری طاهرخانی بین عدد ۱۳ و ۱۴ متغیر است، زیرا خون‌ریزی به صورت کامل جذب نشده و مقداری اثر فشاری در مغز وجود دارد. طاهرخانی از لحاظ تنفسی و قلبی و همچنین معاینات داخلی و خون‌ریزی داخلی تاکنون مشکلی نداشته و امیدواریم که در آینده هیچ اتفاق بدی رخ ندهد.

وی درباره حالت خواب‌آلودگی که قبلاً بهناز طاهرخوانی داشت، توضیح داد: خواب‌آلودگی وی بهتر شده و به دلیل برخی از داروهایی که دریافت می‌کند بیمار به سمت خواب‌آلودگی می‌رود و برای ما جذب خون‌ریزی مغزی بیمار مهم است که خوشبختانه در سی‌تی‌اسکن روند جذب خون مشاهده شده است.

ریئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: طاهرخانی یک شکستگی در مهره اول گردنش دارد و بعد از اینکه روند خون‌ریزی مغزی بیمار پایدار شد طبق مشورت با اساتید جراحی اعصاب به سمت درمان و ترمیم شکستگی مهره گردن می‌رویم.

سیدالحسینی عنوان کرد: این بیمار به دلیل اینکه از وضعیت جسمانی و سلامتی خوبی برخوردار بوده و همچنین بدن قوی داشته سرعت ترمیم مغزش نیز بیشتر از یک فرد عادی است و روند درمان بهتر و سریع‌تر پیش می‌رود. طاهرخانی شکستگی خیلی بدی در بدنش ندارد و استخوان کتفش از پشت ترک جزئی دارد که در مرحله دوم درمان قرار دارد.

وی درباره وضعیت جسمانی زهرا خواجویی نیز افزود: خواجویی نسبت به بهناز طاهرخانی وضعیت بهتری دارد و یک شکستگی در لگن دارد که طبق نظر پزشکان متخصص ارتوپد نیاز به عمل نیست و خودش قابل ترمیم و جوش خوردن است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اظهارداشت: این فوتبالیست در مچ دست نیز شکستگی دارد که توسط پزشک گچ گرفته و آتل بسته‌اند، همچنین در شانه چپ درد جزئی داشت که قرار شد عکس از شانه گرفته شود.

سیدالحسینی درباره انتقال بهناز طاهرخانی به بیمارستان دیگری گفت: تکان دادن طاهرخانی از نظر علمی و طبق نظر اساتید جراحی اعصاب درست نیست، زیرا ریسک زیادی دارد و شاید خون‌ریزی مجدد اتفاق بیفتد. وقتی شرایط به سمت بهبودی پیش می‌رود نباید ریسک کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->